Efter skole er aktiviteter vrede i dag. Med omkring 500 millioner dollar
investeret i disse programmer og mere end 10 millioner børn deltager i
dem i USA alene, populariteten af disse aktiviteter kan ikke være
overset. Alle forstår behovet for at udvikle nye færdigheder, få mere
viden og holde børn sikkert når forældre arbejder.
Den vigtigste faktor for succesen af ethvert program er den
forholdet mellem børnene deltager i programmet, og den
voksne medlemmer, der arbejder med disse børn. Ofte, kan børn betro sig til
et voksent medlem, der ikke er en lærer. Denne form for følelsesmæssige interaktion
er et must, når børn kæmper for at få mening ud af malstrøm af
følelser, at overfalde dem.
Direkte kontakt med fagfolk kan være en inspirerende oplevelse. Børn
er meget imponeret over den viden og de erfaringer af disse voksne.
Unge få en masse viden og erfaring, når de beskæftiger sig med
erfarne voksne og ældre Ungdom, der tjener som lærere eller vejledere i
disse programmer. Disse mentorer er forskellige fra lærere i den
skole og børn er mere tilbøjelige til at hente inspiration fra dem.
Efter skoleaktiviteter, der administreres professionelt af mennesker, der er
succes i deres egne områder af ekspertise vil producere børn, der er
mere entusiastisk og succesfulde. Meningsfuld interaktion med voksne er en
læringsoplevelse i sig selv.